Van még hely az élet napos oldalán!

Van még hely az élet napos oldalán!

Vállalkozó fehér paripán

2017. december 12. - Fóti Marcell

Korábban megígértem, hogy írok egy cikket arról, hogyan lehet egy csapatot jól és rosszul békén hagyni dolgozni. Kezdjük a rossz módszerrel, amit körülbelül négy éven át csináltam. 

Arra már 2012-ben rájöttem, hogyha mindent én csinálok, akkor nincs haladás, nincs felelősségérzet és nincs öröm sem a munkában. Azonban azt nem tudtam sehogysem megállapítani, hogy ehelyett mit kellene tennem. 2012-ben egy szép napon Tim Ferris biztatására egy meglepő fordulattal, egyszerűen abbahagytam a napi munkát. Mintha elvágták volna. És mi történt? Minden ment tovább. Ugyanúgy. 

A hangsúly az "ugyanúgy"-on van. Attól még, hogy leléptem, mint Végső Megoldó és Mindenek Tudója, alapvető mentális változás nem történt sem bennem, sem a kollégákban. Picit megnőtt a felelősségérzet, mert nem lehetett többé puhára esni (rám), de ettől eltekintve rosszabb lett a helyzet. 

Azelőtt ugyanis én gondolkodtam, 2012-től 2016-ig viszont senki. 

Illetve ez így nem igaz, Tevőlegesen és tudatosan nem gondolkodtam, de amikor távolról láttam, hogy teljesen rossz irányba sodródik a cég, felpattantam fehér paripámra (Brünhilda) és bevágtattam az irodába, kardlappal elnáspángoltam aki "rosszat tett", a ló hátáról megmondtam a tutit, majd elvágtattam haza. Ja, és el ne felejtsem, egyszer-kétszer nyakazás is volt.....

feher_paripa.jpg

Hát ennél demotiválóbb dolgot nehezen tudtam volna összehozni! De mit csináljak, sok más vállalkozóhoz hasonlóan, nekem sem mondta meg soha senki, hogy egy cégben emberek dolgoznak, és azoknak van egy-egy Maslow-piramis a fejében.

Jobban mondva, dehogynem hallottam róla. Richard Benson több helyütt említi, hogy a company is simply a group of people, meg hogy öntözd a virágot, ha azt akarod, hogy virágozzon, de én, kockaként természetesen nem értettem ebből egy kukkot sem. Mi köze ennek az SQL triggerrekhez és a Man-in-the-middle SSL-támadásokhoz? Érthetetlen szavak!

Itt mondja az érthetetlen szavakat a Ricsárd (az első percben):

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fotimarcell.blog.hu/api/trackback/id/tr9713480869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása