Van még hely az élet napos oldalán!

Van még hely az élet napos oldalán!

Történetek az ügyfélszolgálatról - nem kérjük az áfát!

2018. augusztus 02. - Fóti Marcell

Április elején bolondok napi akciót hirdettünk, egyet fizet, kettőt kap, három napon át. “Privát” számról csörög az ügyfélszolgálati telefon . Próbálom felvenni, bíp-bíp-bíp, letette. Megint csörög. Felveszem, nem hallok benne semmit. Leteszem. Megint csörög. Felveszem, süket csönd, mondom is a túloldalnak, hogy nem hallok semmit, leteszem. Ez még hatszor. 

Hetedikre végre van hang, egy idős asszony hangja: “Háló! Itt állok az irodánál az unokámmal, de nincs itt senki!”. Hát, mondom, ott tényleg nincs senki, home office-ban van az egész csapat. És mit tetszik ott keresni? 

“Az egyet fizet, kettőt kap akciót szeretném az unokámmal együtt megvenni.” Döbbent csönd a részemről. 

-És nem tudná esetleg online megvásárolni az online tanfolyamot? Mi online tanfolyamokat tartunk.

-Tudom, de még nincs internetünk, de majd lesz. Most itt állunk az unokámmal, és szeretnénk befizetni. Mikor lesz nyitvatartás? Záhonyból jöttünk.

Úha! Most mi a fenét csináljak? Nem küldhetem haza a Vevőt!

-Egy óra múlva ottleszek, jó?

-Jó. Addig itt leülünk.

Autóba vágom magam, odagurulok, tényleg ott a 70 éves néni és a kamasz unoka a bezárt folyosó előtt. Nyitom az ajtót, beszélgetünk. Mondom neki, hogy tutja-e, hogy nem szólt a telefonja. Mondja, hogy hát igen, most vett egy okostelefont, rárakta a Skype-ot, és az nem akarta az igazságot. Skype-ról hívott. Aztán újraindította a telefont, és lett hang. Amúgy valahonnan Záhony mellől jöttek befizetni. A vonatjegy a néninek ingyen van, Józsikának meg diákjegy.

Kiderül, hogy a néni már egyszer elvégzett egy IT Factorys tanfolyamot nálunk, tíz évvel ezelőtt. Akkor még volt internetje. A vejének. Most neki is lesz! Ezzel megnyugtatott, hogy tisztában van vele, mit vásárol. Lelkiismeretfurdalásra nincs okom, meg fogja venni az Ultimate előfizetést két példányban, magának meg az unokájának, és tudja, is, hogy mit vásárol. Oké.

Mondom neki, hogy most akkor felviszem online a megrendelését, mert nincs más módszer. Csak online értékesítünk. Azt mondja a néni:

-Az áfát nem kérjük, azt ne adja hozzá.

Nem kéri az áfát? Na ezt így még nem hallottam! Pedig kényleteln leszek neki “odaadni” az áfát! Nem vagyunk mi vízvezetéxerelő!

-Mi nem tudunk áfa nélküli számlát kiállítani, erre nincs lehetőség.

-Hát akkor mi nem kérünk számlát.

Nézek ki a fejemből, ilyet itt még nem hallottam nálunk. 

-Mi nem tudunk semmit eladni számla nélkül. Az automata rendszerünkben nincs erre lehetőség.

-Hát az baj. Nekünk csak 120 000 Ft-unk van erre. Itt van a borítékban. Nincs több pénzünk.

Most mi a túrót csináljak? Küldjem el? Záhonyba? Az egyet fizet, kettőt kap ár eleve brutálisan akciós. Hogy oldjam ezt meg?

Hirtelen eszembejut egy megoldás: ki tudok állítani egy 27%-os kedvezménykupont, ami azoknak jár, akik Záhony mellől gyalog bejönnek az irodába befizetni a díjat :) Így teszek. A végén - természetesen - áfás számlát kap a néni, de a bruttó összeg annyi, amennyi pénze volt a borítékban. Win-win.

Így is lett. Akciósan megkapták az akciós akciót. Reméljük, Józsikából informatikus lesz. És a néniből is! :-O

A bejegyzés trackback címe:

https://fotimarcell.blog.hu/api/trackback/id/tr8414157425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jossarian 2018.08.03. 16:27:52

Magyarorszag 2018... Amugy kiraly vagy, jol megoldottad a helyzetet :)

Morg 2018.08.03. 17:19:02

Jó kis történet, megnevetettél, köszi :D

kulup 2018.08.03. 17:44:22

Ha 27 százalékos kupont adtál neki, akkor még maradt is 8748 forintja. 21,26 %-osat kellett volna adni.

pioneer2016 2018.08.03. 18:16:58

Tetszik ez a hozzáállás. Ilyen üzletkötőkre, kereskedőkre lenne még nagyon sok helyen szükség.

Josagos 2018.08.03. 18:38:02

Nagyon ügyfélcentrikus hozzáállás, gratulálok :)

Hitetlen · http://hitetlen.blog.hu/ 2018.08.03. 18:57:46

Régi ügyfélszolgálatosként teljesen más történetre számítottam. Ez irtó cuki. Köszi!
A záhonyi Józsikának meg sok sikert a tanfolyamhoz.

lüke 2018.08.03. 22:03:24

MO-n ügyfaszszolgálat van, hülyének néznek,
szolgáltatás nincs.....

Magentax 2018.08.04. 06:36:54

@lüke: Köszönjük mélyenszántó gondolataidat! Máskor az adott témához szóljál hozzá, leülhetsz bunkócskám, egyes...

ogli dzsí 2018.08.04. 07:38:57

1. ilyet ott lehet ahol tied a cég /hogy akkor találod ki mennyiért adod/

2. az ügyfélszolgálat nem ilyen hely 99%-ban - az nem igaz, hogy bunkók lennének a kólcenterben úgy alapból, de mi pl. kifejezetten élvezzük a barom ügyfelek szívatását...ha megérdemlik. Az a legjobb amikor a managerrel szeretnének beszélni, meg amikor bedurran a fejük hogy beperelnek, meg hogy kikérik majd a felvételt és lesz nemulas!

anyám sírva röhögés megy amikor már nagyon ráizgulnak

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.04. 10:31:05

Én is ügyfélszolgálaton dolgozom.

Az akadékoskodó ügyfelet elküldjük a fenébe, s pont.

surcapisca (törölt) 2018.08.04. 11:23:31

"Én is ügyfélszolgálaton dolgozom"...Ez jó! Erejük teljében lévő fiatalemberek, akik saját bevallásuk szerint "ügyfélszolgálatosok". És még azt állítják, hogy "dolgoznak"! Megnevettetek, srácok!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.08.04. 14:04:05

Tökéletes megoldás, és jó látni, hogy másoknak is fontosak az ügyfelek. ;)

Tapasztalataink szerint mindig van évente pár ember, aki a kínáltaktól teljesen eltérő szolgáltatást kér, mert vagy nem hajlandó elolvasni a honlapunk megfelelő részeit (ahol részletesen megtalál minden információt), vagy tényleg egyedi problémára keres megoldást. Hasonló a helyzet a panaszokkal is. Mi mindig inkább engedünk és nem ellenfélként tekintünk az ilyen ügyfelekre, még ha akár anyagi veszteség is ér minket. Ez is egyfajta marketing ugyanis: a cég jó híre fontosabb, mint hogy nyerjünk némi pénzt.

salted 2018.08.04. 14:53:49

elismerésem! korrekten és ügyesen jártál el!
Fóti Marcellt minden háztartásba!

lüke 2018.08.04. 22:15:50

@Magentax:
Nem személyeskedtem, így nem lehetek bunkó....
Az ügyfélszolgálatokon teljesen tudatlanok ülnek, nemcsak MO- n
( tegnap a www.3.at- n is volt szerencsém,egy pár dilettánshoz, az első nem tudott németül- weder reden, noch verstehen-, a második tudott, de a problémát nem tudta megoldani, végül a technical support megoldotta)
- UPC MO - n ,mikor bejelentettem édesapám halálát - névvel, e- mail és lakcímmel- jún közepén ,neki
adresszálták a választ,mi ez ,ha nem kegyeletsértés.
S végül a zseniális mentőszolgálatot teszem ide,múlt év augusztusából.
“Beszélgetés a mentőkkel, rendeléskor:
országos hívószámon, hívószámot kijelző telefonnal:
név,kor lakcím bemondása után ,megkérdezik , honnan beszél:
- Miskolcról?
- hogy hogy Miskolcról? BUdapestről, mint a címben - felelem
( micsoda feltételezés, s már értem miért ment másik megyébe a közel múltban a kocsi)
- kapcsolom a budapestieket!
Újfent név,kor lakcím ....most azt kérdezik,ki a beteg ?
Az orvos én vagyok- L état c est mois, villan át- s a beteg a bemondott adatok alapján a budapesti címen tartózkodik”

Az iPademről küldve
süti beállítások módosítása