Van még hely az élet napos oldalán!

Van még hely az élet napos oldalán!

James F. Fixx Futás mindhalálig

2017. október 26. - Fóti Marcell

Ez a ciikk a kitartásról #sohaneaddfell -ről szól. Példaként a futást választottam.

Engem James F. Fixx indított el a futás felé vezető úton. Fixx a '80-as évek amerikai sztárja, az azóta sem csillapuló futó- és kocogóőrület megalapítója és nagykövete. Élete szép példája a kitartásnak, és egyben a halált okozó, értelmetlen erőltetésnek is. A fitnesspápa ugyanis futás közben halt meg 1984-ben szívroham következtében....

Azért legyünk igazságosak: Fixx súlyos szívbetegséggel született, a családjában apai ágon, minden férfi meghalt 40-42 éves korában, és ő több mint 10 évet rátett a családi hagyományra. Tőle származik az a mondás, hogy a szív az egy izom, tehát kitartó edzéssel meg lehet erősíteni. És ő pontosan ezt tette, valamint őt követve még milliók, Az ő hatására indult be egy olyan mozgalom, hogy infarktus után fussunk maratont. :)

Akkor botlottam a könyvébe, amikor úgy 30 éves koromban már nem tudtam felmenni az első emeletre gyalog pihenés nélkül. Én voltam a pókember: nagy has, és hosszú, pipaszár végtagok. De ezt a könyvet olvasva valami fény gyúlt a fejemben, és el is kezdtem futni rögvest.

Az első távom 300 méter volt, annyira van tőlünk a buszmegálló, Csak lógtam a megálló táblájába kapaszkodva, és ziháltam. Jó sok időbe telt, amíg a második buszmegállóig el tudtam futni - ami 600 méterre van. Ott elterültem, mint egy részeg csavargó.

Ezt követte a 3,6 km, ami a 600 méter egész számú többszöröse, pattogás a második buszmegálló, és az otthonunk között. Tudtam, hogy számomra ez a vég(e). A sípcsontom úgy fájt, hogy napokig nem tudtam lábra állni. Egy-egy ilyen "csúcsteljesítmény" után hetekig ápoltattam magam.

Nem tudom, hogy lett ebből tíz km, de erre már a feleségem is azt mondta, nem vagyok normális, ez halálos táv. Aztán lett húsz. Az első félmaratonom. Aztán harminc. Aztán negyven, majd 42, válasz a világmindenségre és mindenre. Aztán az első maratoni versenyem.

Így most már egy dolgot biztosan tudok: az emberi szervezet bármire képes, amire megtanítják. A testünk átalakul.

Amúgy a szellemünk is. De az egy másik történet.

22308776_2009165842695556_8351762786349098764_n.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fotimarcell.blog.hu/api/trackback/id/tr4513087264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása