Mint minden vállalkozó én is rengeteget küszködtem azzal, hogy nem a vállalkozásON, hanem a vállalkozásBAN dolgoztam:legalább 10, de lehet, hogy inkább 15 évig én is csak az egyik alkalmazottja voltam a NetAcademiának. Oktató, marketinges, szélszes, pénzügyes.....
Klasszikusan mindenhez IS értettem.
Nem is jutottunk egyről a kettőre! Persze elértünk egy - hazai viszonylatban - tisztességes mikrovállalkozási méretet, rendes profitot, satöbbi. De amíg nincs a cégnek vezetője, vagy "főideológusa", addig a helybenjárást gyakoroljuk nagy erővel.
Sokféle módon lehet kitörni ebből az ördögi körből, az egyik módszer a John Marrillow által ajánlott Built to sell megoldás: ha megpróbálod eladható állapotba hoznia cégedet, a végeredmény még akkor is sokkal jobb lesz, ha végül nem adod el. Sőt, TALÁN azért nem adod el, MERT már felkészítetted az eladásra, tehát nem lóg többé a nyakadon, sőt, végre ismét örömöt okoz, kihívást jelent a vezetése!
A Built to sell című könyv egy örök készpénz-, szakember- és időhiánnyal küszködő nyomtatott marketinganyag (szórólap) vállalkozás átalakításának története. Az elképzelt történet szerint a kiégett vállalkozó kínjában a nagybátyjához fordul, akinek semmi gondja az életben, hisz már jó néhányszor exitált.
Vállalkozónk a nagybácsi tanácsadása nyomán fokozatosan, szisztematikusan átalakítja a cégét egy termékorientált, skálázható készpénzgyárrá. Felmerül a kérdés, eztet meg-e lehet-e csinálni? Meg hát! Bár nem kevés bátorság kell a jelenleg bevételt hozó, a munkatársakat lekötő munkák lemondásához, és egy teljesen új világ felépítéséhez.
Ez a könyv nagy hatással volt rám, amikor felborítottuk a régi NetAcademiát, amit visszahúzott a sok, korábban nélkülözhetetlennek hitt multis kapcsolat (franchise). Miután kihajigáltuk az ablakon a Microsoftot, az EC Councilt és megszüntettük a fizikai tantermeket is, egy sokkal rugalmasabb, és ráadásul egy sokkal értelmesebb feladatot ellátó NetAcademiához jutottunk, melyEN már ismét érdemes dolgozni.